Rotax Nyhetsbrev April 2013

Nå er det like før det braker løs med årets Rotax Max Challenge.  Første løp går førstkommende lørdag (27.4) på Varna.  Vi vet at ikke alle er helt klare ennå, og noen er i innspurten for eksamen og har fortalt at det vil vare til litt ut i Juni før de er klare.

Uansett så er gulroten i det fjerne årets Rotax Max Mojo Grand Final i New Orleans, USA. Det er visst flere som har tenkt seg dit.  Fjorårets vinner av Max Extra, Thomas Jørgensen, har sågar også kjøpt seg Birel/DD2 for å konkurrere i årets Formel Production løp, for å være ekstra godt rustet i tilfellet han klarer å gjenta bragden fra 2012. I noen løp vil vi derfor få se Thomas i både Max Senior og i Production.

 

Reglementsendringer.

Endelig er avgjørelsen vedrørende forgasseroppsett vedtatt. Som kjent er det endringer i det internasjonale reglementet. Det går i korthet ut på at flottørhøyde skal være fast og justeres med en spesiell tolk Rotax har laget. Til gjengjeld vil lavdyse og emulsjonsrør være fritt mellom #30 og # 60.

NB!NB!

I Norge, Sverige og Danmark følger vi IKKE dette reglementet. Vi vil i 2013 ha samme reglement som i 2012, d.v.s. fri flottørhøyde, men kun lavdyse/emulsjonsrør kombinasjonen #30/#30 eller #60/#60 avhengig av venturitype, 8,5 eller 12.5.  Forvent hyppige kontroller av dette.

 

Vi vil som vanlig være på alle løp, og håper å ikke få avlysninger av løp i år.  Ta gjerne kontakt med våre Servicesentere på løp eller her

 

Lykke til!

For Gravdahl Motor AS
Svein Swift Gravdahl