Rotax Max i ny nasjonal en-motorklasse!

rotaxmax_smallRotax Max i ny nasjonal en-motorklasse!

Så er det endelig klart, Rotax Max motoren ble valgt til den nye en-motor klassen, og gitt både NM og NorgesCup status. 

For å klargjøre eventuelle misforståelser så er det slik at Rotax Max Challenge består som en egen konkurranse innenfor denne nye klassen. I de 8 Rotax Max Challenge (RMC) løpene vi plukker ut, SKAL motorene gå MED plombering, mens i NC, NM og evt. andre løp utenfor RMC, KAN motorene gå uten plombering.  Det er det samme reglement som er lagt til grunn for RMC og den nasjonale Rotax Max klassen, så det at motorene kan gå uten plombering for eksempel under NM, betyr ikke at noe kan gjøres med motoren.  Det varsles strenge kontroller under NC og NM løp også.

Når det gjelder dekk, så kjøres det med MOJO i RMC løp, og Dunlop i de andre.

Vår erfaring er at 100% av de som kjører løp deltar i RMC, og vi antar derfor at nesten samtlige som kjører NC og NM også vil kjøre med plomberte motorer.

Vi minner om vårt tilbud som går på at Rotax Max motorer som er kjøpt og regisstrert før 31.12.09 gis 12 mnd garanti, samt at alle vil få en dekktrykksmåler fra Rotax med minne på kjøpet.

 

Raket 95

NBF har valgt å introdusere den nye Raket 95 i 2010. Motoren vil gå sammen med Raket 85 og premieres sammen med Raket 85, men det vil være nye vektgrenser, 112 kg for Raket 85 og 117 kg for Raket 95.  Dette er som i Sverige. Det nye med motoren er selvstart og batteri, samt ekstrem lang levetid.

Vi fikk bestilling på flere motorer allerede første dagen, og de første motorene kommer inn i januar grunnet svineinfluensa i maskineringsfirmaet som lager en del av komponentene i motoren.  Prisen blir kr. 8.325,- inkl. mva.