VS flere nyheter

Hei alle sammen.
Da har jeg samlet meg lite grann, men samtidig pådratt meg en kraftig forkjølelse, så det går litt sakte.

I Rotax Max kommer det en ny clutchtrommel, ny legering og ny overflatebehandling, men utseende ellers likt. dette er selvsagt ikke noe man behøver å kjøpe, men etterhvert vil «gamle» erstattes av en trommel som vil vare lenge.

I DD2 kommer det nytt starterdrev og balanseaksel. Også her er materialene endret, og bredden på drevene som griper inn i hverandre på starterdrev/balanseaksel er økt. Da håper vi at det problemet er løst, og selv om vi ikke har hatt mange tilfeller (3-4?) så er dette noe jeg vet at noen av dere vil ønske å bytte. Hvis disse delene ryker i løp, så må ofte motoren deles for å få ut alt spon, og har man ikke 2 motorer, er løpet spolert. Jeg skal se om jeg kan få til en liten rabattordning når disse kommer inn. Skal vi si frem til 1.2.2020? Men fortsatt er det slik at dette ikke er noe man MÅ bytte, tross alt har veldig få røket så langt. Disse delene kan også byttes av eier uten hjelp av servicesenter, bare husk timingen når det settes sammen.

Når det gjelder selve løpet i Sarno, så har dere sikkert holdt dere oppdatert vis FB og kanskje Live Streaming/Timing.
Sivert Møylands DD2 gikk ikke helt som den skulle på en spesiell del av banen, og responsen på problemet var dårlig fra Rotax. Først etter at motoren stoppet i første heat, ble noe gjort, og senere virket motoren upåklagelig, men da hadde Sivert ett ødelagt heat, og veien til finalen ble for lang.
Max motoren til Tobias gikk som et uvær, men han var mer ute i krigen, med avkjøring og påfølgende bytte av rammerør som følge. Dermed var også hans muligheter for finalekjøring redusert, men periodevis kjørte han veldig fort.

På den andre siden hadde vi det veldig hyggelig både på banen og ikke minst på kveldene.
Sivert hadde med seg pappa Arve Kristian og mamma Hilde, samt selvsagt 74 årige Per Rasmussen som mekaniker sammen med Terje Flåten og Emil Antonsen. Disse to siste er veldig gode på chassis og ikke minst dataanalyse, så slik sett var Sivert i de beste hender.
I Max hadde Tobias med seg pappa Øystein og bror Magnus, samt Kåre Thunem som er helt rå på setemontering. han hadde også med seg et par kamerater, bl.a. Martin som selv har kjørt kart tidligere. Etterhvert kom to venninder av gutta ned, tidligere gokart jenter, Tonje Rongved og Camilla Håheim. Etterhvert fikk også jeg besøk av Rino Sinding, som jeg hadde med meg i møte med Ronni Sala hos BirelArt, med tanke på mulig fremtidig overtakelse av BirelArt agenturet. Rino har teknisk bakgrunn og avtalte allerede nå å komme ned til fabrikken i mars for å være med å skru chassis, for å perfeksjonere seg på BirelArt. dette er noe vi har savnet siden Bjørn Gravdahl sluttet i GM i 2012.

Verlo leide også forgasser ekspertise av Nigel Horner fra HRS. Vedlagt noen bilder fra hyggelige middager og fra depoet. Se blant annet bildet med 370 ferdig monterte karter før trekking av «ekvipasje».

Da gjenstår bare å takke for kanskje den hyggeligste Grand Final jeg har vært på (av 19)

Med hilsen

Svein