RMC Homologeringsdokumenter
RMC-RMCGF-Technical-Regulations-2017-2016-11-22
2018 Gjelder ikke i Norge KUN Internasjonalt
Rotax MAX Challenge Technical Regulation 2018
Ellers er det jo alltid lurt å lese gjennom motorenes homologeringsdokument. I Norge vil det være 2017 dokumentet som gjelder. Forskjellen mellom vårt «norske» dokument, er at det internasjonale dokumentet for 2018 kun godtar det siste EVO 2 utstyret, mens vi i Norge gjerne vil at så mange som mulig skal kunne kjøre, uansett alder på utstyret. De som har eldre utstyr enn 2017 kan søke Gravdahl Motor as om dispensasjon.
I tillegg har vi følgende presiseringer i forhold til det internasjonale dokumentet;
Vektgrense Rotax Max: 165 kg
Vektgrense Rotax DD2: 175 kg
Aldersgrense Rotax Max: 14 – 99 år
Aldersgrense Rotax DD2: 15 – 99 år
Dekk ihht norsk reglement
Oljemerke er fritt
Tillatte pluggtyper er NGK GR9DI eller Denso IW 24,27, 29 og 31.
Ny original rød plugghette er tillatt.
Husk regelementet for flottørhøyden. Denne er IKKE justert fra fabrikken. Det er en bestemt tolk for dette som kan kjøpes av GM.
NB! For de som ønsker å kjøre internasjonale løp, gjelder 2018 reglementet som kun godkjenner Evo 2 utstyr.
Motorer
TM K9B: Delekatalog TM K9C: Delekatalog TM KZ10: Delekatalog
Rammer:
Birel RY-30:doc Birel RY-31:doc Birel RX-32:doc Birel MX-32:doc Birel-C28:doc Birel-B28:doc Birel Monza z32:doc RK-30:doc
Stol posisjoner: doc
Bak akseler: doc
Freeline split tegning : doc